Monday, February 16, 2009

Core Bosu

God måndag=)

Körde lunch passet Core Bosu i dag, påminner om Core Puls, fast det var svårare att hålla sig kvar på bollen. Kommer kännas i kroppen i morgon, längesen jag körde sånn träning. Grymt bra träning!



Sen jag kom hem har jag duschat,diskat och ätit. Ska strax ner på stan, köpa hundmat bland annat. Nu börjar jag tycka det är ganska skönt att vara ledig. Hur skulle jag hinna med att jobba?=)

Pratade med Carolina och hon sa att det är hemskt dött på jobbet nu, de är fem personer kvar där nu. Jag är inte avundsjuk, stackarna. Dock hade hon massor att göra.

Jag pratade med Erikas hunddagis i dag, hon rekomenderade oss att kastrera Rocky också, Pumba ligger på plats 5 och Rocky plats 60. Kan vara värt att tänka på. Hon var super gullig. Jag berättade att jag sökt till två dagis i stan, ett av dem berättade hon att hon jobbat för och sa att hon absolut inte rekomenderar det då kvinnan som äger det inte är snäll mot hundarna. Mycket värdefull information som jag säkert aldrig fått veta annars. Det dagiset vi ska träffa på fredag sa hon var bra=)

Pumbas kastrering börjar visa mer och mer positiv inverkan. Han har inte samma behov att att lukta, han skvätter inte överallt. När vi skulle gå ut i dag så var han kvar i trapphuset så jag drar i honom, då hade han börjat kissa som en tik. När jag såg vad han gjorde stod han på trappen utanför, det bara rann i säkert fem minuter. Han kissade för att han var kissnödig inte för att märka revir, det har han inte gjort innan. Sen var det olyckligt att det hände där det gjorde, jag fick ringa upp till David och be honom komma och skölja bort det. Tur att ingen såg det!


Nu ska jag sminka mig och bege mig ner på stan en runda.

Ciao!

No comments: