Wednesday, April 29, 2009

Misshandlad nagel

Fick en tid att fixa min stackars nagel, Matilda passade på att fixa naglar samtidigt.
Min upplevelse var dock inte trevlig. Han tog en annan lösnagel tryckte den under min nagel o slet bort resterna av den gamla nageln, började blöda rejält. För att stoppa blödningen hällde han aceton på. Not very nice. När han var klar med nageln var den kortare o rundare än alla andra. Jag bad honom göra om den. Han gjorde om den fortfarande inte alls bra, den var rund, de andra kantiga. Bad honom igen att fixa den, vilken suck jag fick höra. Brukar aldrig säga till men han hade skadat mig o jag var hungrig;-) Tillslut blev nageln oki, så jag nöjde mig med den. Matildas hela set tog lika lång tid som en nagel för mig. Han tog en annan kund samtidigt som mig. Grrr


Sitter nu hemma hos Matilda, vi åt pizza från statzione nu sitter vi med ett glas rosé o slappar. Sover här i natt, jag o djuren, David är ändå bortrest så vi har inget att komma hem till;-)

Trevlig onsdag gott folk=)

No comments: