Thursday, April 23, 2009

En ny dag, soool=)

Så härligt när man vaknar upp o solen skiner. Kan behövas efter de senaste dagarna som varit riktigt kyliga! Såg nyheterna i morse, ser ljust ut för helgen- yej=) Tycker det är på tiden, det är ändå maj nästa vecka.

Nästa vecka är min sista lediga, sen börjar allvaret. Måndag den 4/5 börjar jag jobba, känns konstigt, läskigt och roligt. Har varit ledig nu i 3 månader, tiden har verkligen flygit förbi. De två första veckorna trodde jag att jag skulle dö av tristess, men sen gick det över. Sen jag fick mitt nya jobb har jag verkligen kunnat njuta av min lediga tid.Har nästan glömt hur det känns att vara slut efter en lång arbetsvecka, men det kommer nog snabbt göra sig påmint.
När jag var hos läkaren i måndags så frågade hon hur jag mådde nu. Jag berättade att jag mår jättebra, har varit hemma i tre månader och vilat upp mig. Hon sa att det syndes på mig och att när jag var där sist ( 6 månader sen)att det var riktigt illa med mig, hur sönderstressad jag var.
Det var verkligen sant, känns som overklighet nu när man känner sig så utvilad o ostressad=)Tror att denna ledighet var precis vad jag behövde=)


Sitter här o äter lite gröt, David gick ut med hundarna i dag på morgonen så jag kan softa lite. Ska fortsätta städningen i dag, ska gå till gymmet, sen är det kurs i kväll. Ingen rast, ingen ro;-)

Hörs sen!

No comments: