Friday, April 24, 2009

Dagen som försvann

Gick upp tidigt i dag, åt frukost, gick ut med hundarna. Redan då var det härligt varmt=)
Sedan badade jag hundarna, fixade till mig och gick ner för att träffa mamma för lunch. Gick upp till hennes jobb för att hämta upp henne=) Vi åt lunch på ett italiensk ställe på sveavägen jag ej sett innan, men det var väldigt bra!
Efter min lunchdate hade jag ett par ärenden att ta itu med, sprang fram och tillbaks på stan, sen hittade jag en present till morgondagens födelsedagsbarn=)
Var på Hötorget för att köpa röda orkidéer, men hittade inga=( De försökte sälja på mig mörklila som röda, men det funkade inte på mig;-)

När jag skulle börja gå hemåt känner jag en viss smärta i mina fötter, gick in på Dinsko och ser till min glädje att de har vita tygskor i min storlek, som jag letat=) Det var en underbar känsla att byta från mina högklackade till mina tygskor=) Annars hade nog promenaden hem blivit väldigt lång!
På vägen hem hämtade jag ut min klänning hos skräddaren, dragkedjan de satt på nu var betydligt bättre än orginalet=) Kanske ska ha den i morgon på festen, men har ej bestämt mig än!

Jag hann bara hem och vända, plockade upp Lina vid Odenplan, vi åkte till Stinsen för att fixa naglarna, hade ej bokat någon tid då vi tänkte; vem gör naglarna en fredags em när solen skiner? Svaret var en massa, vi kunde få en tid om två timmar. Vi orkade inte vänta.
Så vi kollade lite i butiker, jag hittade en super fin väska o ett par jeans. Sen gick Lina o jag till Glitter, vi hittade några ringar vi köpte, men Lina blev hela tiden pålurad mer saker, tillslut var hon tvungen att sätta stopp=)


Vi åkte hem hit, Johnny kom o mötte upp David så gick de o handlade för tacos=) Lina o jag tog en promenad med hundarna, vi har även kusin Dino här=)

Så i kväll har vi bara ätit tacos o slappat framför tv:n. En skön kväll. Nu väntar jag på att Erika o Per ska hämta Tinto sen ska jag krypa till kojs, ska till grönan i morgon, ska gå hemifrån 9.10=) Sen är det festen, ska bli trevligt!


Sov gott=)

2 comments:

tine said...

är de duktiga i stinsen??? va kostar det? :) Puss!

MsEmsan said...

Jag tycker de e bra, inte de bästa, men två sista gångerna har jag blivit mkt nöjd=) 450 kr första o 350 påfyllning=)puss