Tuesday, December 09, 2008

Just sad

I dag blev det officiellt- företaget jag jobbar för läggs ner i Sverige. Vi fick det första beskedet, att de övervägde nedläggning, den 28/10. Så allt har gått fort. Vi fick beskedet förra onsdagen, men det blev officiellt först i dag,i morgon kommer en press release ut.

De flesta slutar redan sista december, men jag kommer att vara kvar under nedläggningen och slutar sista januarí.

Känns väldigt overkligt och sorgligt. Min arbetsplats de senaste 5,5 åren kommer inte längre finnas. De människorna jag har gillat arbeta tillsammans med kommer inte längre vara mina kollegor.
Jag har verkligen trivts och hade velat sluta när jag själv ville, inte för att jag var tvungen. Kommer minnas det som en rolig, utvecklande tid i mitt liv och kommer sakna att åka till jobbet, trots mycket tråkigt läge och Sveriges fulaste lokaler. Men det har sin charm.
Och mest av allt kommer jag sakna jobba tillsammans med Marcus, Ola och Rebban. Kommer inte sluta ha kontakt med dem, men det blir inte samma sak.
Vi har det så otroligt roligt tillsammans.
Marcus slutar redan sista December, känns overkligt. Kommer bli så tyst i vårat rum.
Usch vad ledsamt att tänka på det=(

Nu har jag lättat mig hjärta lite granna, nu skajag se klart DH.

4 comments:

Anonymous said...

Förstår att det känns ledsamt gumman, men jag tror du kommer få ett mycket skojigare och bättre jobb snabbare än du anar! Sedan tar det inte lång tid innan du får nya roliga kollegor och en bra gemenskap på din nya arbetsplats. Alltid ett plus att träffa nya människor också =o). Puss!

Anonymous said...

Just ja; min blogg är öppen igen =o)

Elle said...

d kommer ordna sig,,d vet jag,,,finns här för dig vännen, d vet du,,,,puss

MsEmsan said...

tack tjejer, Ni e fina vänner=)puss