Tuesday, December 02, 2008

Borta bra, men hemma bäst!

Hemma igen efter en underbar helg=)

Vi kom fram sent i torsdags så då var det bara att checka in, säga hej till Lina och Johnny och sen sova.

På fredagen började vi dagen med frukost på Starbucks, mums! Sen gick vi på Oxfordstreet, på eftermiddagen nådde vi Primark. Killarna gick då och satte sig på en pub medans jag och Lina brottades med alla galna människor. Min och Linas utdelning vart minimal där, men vi kom båda ut med en varsin påse=)
Efter vårt Primark besök åkte vi hem för att fixa oss för kvällen, vi tog sedan tuben till Picadilly och mötte Martin och Simon på en Latino resturang i SOHO. Var ett mycket trendigt och bra ställe=)
Vi var klara sent på resurangen och det rådde skiljda meningar vart vi skulle ta vägen, David ville på klubb, resten på bar. Det slutade med att vi hamnade på Planet Hollywood av alla ställen he he
När vi var påväg hem höll Lina på att bli av med sin väska, som tur var hann de ej rycka den. Var så himla fult gjort!
När vi kom till hotellet stod jag och Lina ute och väntade på killarna då ser vi en tjej och en kille bråkar. Killen är mycket aggresiv och viftar mot henne. David och Johnny går plötsligt förbi men de verkar ej se vilket bråk det är. Tjejen kommer springandes mot oss och frågar om vi kan hjälpa henne att hitta en taxi. Lina och jag går med henne, hon säger att det handlar om att hennes kille kör bil full och att hon ej vill åka med.
Bilen kommer efter och stannar, han kommer ut och blir hotfull mot Lina, men Lina sköter situationen bra. Allt slutar med att hon åker med i bilen, hennes kompis körde den hem.

På lördagen började vi dagen med frukost, sen åkte vi till Camden Market, Slottet och Harrods.
Efter vi varit på Harrods åkte Lina och Johnny hem för att vila, David och jag åkte vidare till ett nyöppnat köpcenter som är Europas största. Det låg i Shepherd's Bush och var verkligen gigantiskt och hade allt från Gucci till H&M. Jag var så slut när vi kom dit och hade ingen bra shopping dag så jag hittade inget, David hittade en fin kostym.
Efter Shoppingen åkte vi hem snabbt och fixade oss sen mötte vi Lina och Johnny vid Picadilly. Vi gick till en jättefin Indisk resturang i SOHO. Maten var super god och servicen var till en början bra. Notan slutade dock ej på en rolig summa. Men vi hade en mycket trevlig kväll=)

Vi åkte därefter hem för att sova då David och jag var tvungna att gå upp 05,30 på söndagen.
När vi kom till Paddington gick inte t-banan pga underhållsarbete, så vi fick springa runt och leta efter en taxi. När vi kom till Liverpool station gick inte heller tåget så vi fick ta en ersättningsbuss.
På flygpassen när vi ska checka in fastnar vår boarding cards och går sönder så David får ställa sig i en lång kö medans jag vaktar maskinen där de satt fast.
Tillslut fick vi hjälp att få ut nya.
När vi var klara var klockan så mycket att vi endast hann in snabbt på tax freen för att köpa present till Rebecka och Henric sen fick vi springa bort till gaten.
På planet trodde vi äntligen att vi skulle få vila, men vi fick Helvetets barn bakom oss. De skrek konstant och lät hela resan. Killen bakom mig sparkade och slog mig i ryggen dessutom.
När mamman satt där bak med dem sa hon inget, när pappan satt där bak sa han till med en mjäkig röst: " - Joakim, sluta sparka på stolen, Joakim, bit inte pappa" etc.
Usch var en hemsk hemresa!
När vi kört från Skavsta hämtade vi hundarna sen blev det lugnt hela kvällen.

En underbar resa med underbara vänner=)

No comments: