Sunday, May 10, 2009

Helgerna går så fort när man jobbar

I går sov jag till 10.30, kändes verkligen som det behövdes. När vi gått upp gick vi iväg till pappersinsamlingen sen ut med hundarna.
Vid 13 kom mamma o pappa förbi och lämnade en lampa de köpt åt oss och stegen så vi kan få upp den. Lampan var inte riktigt den färg jag tänkt mig, men både Matilda o David tror det kan bli bra. Lampan är fin så det är värt ett försök. När David kommer hem i dag ska vi sätta upp den.
Sen gick vi ner på stan, åt lite lunch, jag köpte en klänning o David två t-shirts han trånat efter länge.
När vi kom hem åkte jag till Karlberg o plocka upp Tilda som kom med sin kappsäck=)
Vi var här och snyggade till oss innan det var dags att åka till Annas 25 års fest, var trevligt i vanlig ordning. Princess Ester var festens huvudpunkt, världens sötaste lilla tjej=) Vi åkte hem redan vid 12, pratade med Anna i dag, hon var chockad. Jag sa att vi hade det supertrevligt, men att jag blev så himla trött, inte van att jobba längre;-)Inte likt mig o David att åka så tidigt. Vi tog 4:an hem tillsammans med Annika, gick av på Fridhemsplan och följde Annika hem.
Vi stannade på vår favorit moj o köpte lite mat.

I dag vaknade jag vid 09.30, sen dess har jag varit igång. Var ute med hundarna först i vanadislunden sen gick vi vidare till vasaparken. Fattar inte varför vi inte gått tidigare, super mysig park. De hade även en hundgård.När vi kom tillbaka från promenaden fick båda hundarna ett bad=) Sen har jag dammsugit med min nya killer dammsugare=)Var o handlade o köpte bla ett tvättmedel Tilda tipsat om, det doftar rosenblad o syrén. Ska bli intressant=)


Sitter o äter lite nu, inget nyttig direkt, men ack så gott He he he En salig blandning



I kväll får vi finfrämmande, mamma&pappa, Erika&Per kommer så måste börja planera vad jag ska bjuda dem på=) Mamma o pappa ska få ta med sig stegen tillbaka hem, man är ju smart he he

Nu ska jag se lite tv innan jag sätter igång igen. Ciao!

No comments: