Saturday, March 21, 2009

Morrn

Trevlig middag på Ciao Ciao i går, sen blev det alldeles för mycket dricka, därav mitt tokbloggande inatt. Vi drack först vin, mousserande sen champange=)Det var trevligt! Synd att Morgan åkte ur Lets Dance, tycker att han verkligen förtjänar en finalplats. Laila kommer nog vinna allt, det är hon väl värd=)






Jag blev så glad i morse när jag gick upp och hade fått Vasastanstidningen. Detta är något som verkligen irriterat mig, hundägare som inte tar upp efter sina hundar.
Det är inte jobbigt, bajspåsar är inte heller en stor utgift.Jag trampar lätt i bajset när man är ute med hundarna, jag får hela tiden hålla ett vakande öga så att hundarna ej kliver i andra hundars bajs. Och barn som är och leker i Stockholms parker, ska risken finnas att de får hundbajs på sig eller kanske tom råkar få det i sig? Jag tycker detta verkligen var på tiden, att det tas tag i. Polisen ska bli hårdare, kommer bötfälla hundägare som ej tar upp efter sina djur. 1000 kr. Helt rätt!De kommer ha civilare ute för att kontrollera detta. Som de även sa, visst kan det kännas som det finns viktigare saker att satsa på, men detta är ett stort problem. Tycker det är ett mycket bra initiativ!



I dag har Lina, Camilla, Anna o jag varit o fikat sen har vi åkt runt o hämtat kartonger till Lina=)
Nu är vi hemma och slappar lite innan vi ska komma igång med smyckestillverkningen.

Vi hörs,

Ciao!

No comments: