Sunday, April 13, 2008

Ansvar

I dag tog vi vårt ansvar och gick ut till gårdsstädningen. Då detta tas på största allvar här hade alla signat upp sig på en uppgift och ville inte gärna dela med sig av sin. Tillslut fick David hjälpa till med sanden så jag hämtade hundarna och gick ut med dem istället. Var bara en per hushåll som behövde hjälpa till och vi hade vårat bidrag;-)


När jag kom tillbaka så kom David springandes efter mig, då hade han fått nog. Var korvgrillning efteråt, men vi ville inte medverka på den. Dessvärre har vi typ inget gemensamt med någon som bor här, alla står och pratar om sina barn.
Förstår inte vad det är med vissa föräldrar som när de får barn endast kan prata om dem. Slutar man själv existera?
Många som jag känner som har barn har inte blivit så, tycker jag är underbart att se=)

I går röjde vi som tusan här, nästan helt klara, känns super skönt! Har tagit tid, men det känns värt all slit, nu ska vi inte flytta på ett bra tag. Trivs som fisken i vattnet här, allt känns underbart!
På kvällen kom Elle, Fredrik, Lina, Johnny, Anna o Jesper över hit. Vi gick ner på ett super bra indiskt ställe som ligger på st:eriksgatan och åt, sen gick vi tillbaka hit och drack en massa och sjöng=) Tyvärr är mitt singstar hos mamma och pappa, måste hämta hem det. Tror dock grannarna var lyckliga att vi inte hade det här ha ha
Så himla tyst här, ingen annan som väsnas, är inte lyhört heller vilket är bra=)

Nu kom BK leverans, så nu ska jag äta=)=)=)

No comments: