Saturday, July 18, 2009

B.D

Går kvällen med våra gäster, Anna & Erik, började bra, vi åt middag, drack vin och pratade.
När David och jag gick upp för att lämna tallrikarna gick jag ner lite före David och en man går före mig i trappen, han håller upp dörren för mig och tilltalar mig på knacklig engelska så jag knappt hör av han säger. Sen pekar han på borden där vi sitter och undrar vad vi gör, jag svarade att vi sitter och äter middag med våra vänner, han undrar om han får sitta med oss. Vad ska man säga liksom? Ville bara säga nej, men var kände mig tvugen att säga ja. Han berättade att hans morbror bor i huset och att han bor i London.
Sen sitter han hela kvällen och ska dömma oss och berätta hur vi är som människor. När vi ej håller med honom om saker går han på ännu håradare. David pratade rätt mycket med honom, men inte vi andra.
Han gick aldrig och gick dessutom mot en mkt otrevlig attack mot Erik för att Erik inte pratar med honom. Synd att en så trevig kväll var tvungen att sluta så tråkigt=(
Tillslut gick han efter vi bett honom gå, tog en himla tid bara. Hoppa vi slipper träffa honom igen, den värsta människa jag någonsin mött!





Denna lördag har varit super bra!Efter jag varit iväg i morse gick David o jag med hundarna och åt frukost på Bagel street, efter det tog vi en promenad med dem, var så härligt väder!
När vi kom hem åkte vi till en Bröllopsbutik på Norr mälarstrand där David skulle hämta aker till sin mamma sen la vi oss i råhlis o läste o solade. Sen tog vi en promenad där=)
När vi kom hem åkte vi igen, denna gång till Hornbach och tittade på golvet till köket, det börjar ju närma sig nu, vi hittade ett helt perfekt golv, kommer bli så snyggt!
Eftersom vi ändå var i krokarna åkte vi till Ikea och köpte lite nödvändigt sen till City gross.
När vi kom hem rensade vi ur skafferiet mycket som vi var tvugna slänga sen tog vi en promenad med hundarna.

Efter det har vi grillar Hamburgare och sett 101 dalmatinerna.





Var uppe så tidigt i dag så är trött, ska snart lägga mig.

Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

Usch!!!
Sådana klarar man sig utan...tyvärr finns det gott om dem...bara att vara hård och be dem dra åt h-vete;-)
/nillo