Saturday, September 09, 2006

David skulle komma hem in dag. Hans chef åkte hem i går för att hans dotter var sjuk. I dag åkte han och fiska. Hans vd skulle komma ner i dag, han hade fått "förhinder"
David ringer andra på företaget men ingen kan. Klart ingen kan, det är helg och alla vill göra annat. david blir utnyttjad. För att han aldrig säger i från, för att han är ung och inte har barn. Nu svarar inte ens hans VD när han ringer. Han visste att David behövde komma hem i dag.
jag är så less på det där skit företaget. david har också blivit det nu. Han har stått och jobbat på den där jälva husvagnsmässan med feber i 3 dagar och detta är tacken?
Jag vet att det inte är Davids fel, men ändå blir jag ledsen och besviken på honom. Har hänt för många gånger, alla dessa löften.
David har alltid ställt upp är det krisat sig för andra. Tom dagen då min pappas 60 års fest var, vi höll på att komma sent pga av det.
Han sa kan inte du gå på visningen med dina föräldrar?
Hallå, det är väl inte dem jag ska köpa lägenheten med! Fick gå till banken med pappa i går för att du var borta. Att vara ensam mycket klarar jag av, men jag klarar inte att bli sviken.
Så mycket saker inplanerat i morgon och allt ska gå i stöpet för ett sketet jobb.
David säger att han ska säga upp sig på måndag. Vet inte om jag tror på det. Dumt innan man har ett annat jobb. Men att behandla personalen på detta sätt? Inte klokt!
Får se om han lyckas komma hem i dag eller inte. Me det lär han ju inte göra!

Orkar inte det här längre....

1 comment:

Vickie Vegas said...

fan va uselt det är med högre uppsatta människor som utnyttjar sina anställda. men jag tror att det där kommer slå tillbaka på dem själva så småning om, när dom minst klarar det.

om du såg dom borde du sett mig för jag var där någonstans =)

fixade frippan i fredags. så skönt att bli av me mitt långa slitna hår. jag lidor av klippfobi typ heheh

lycka till me visningen!!! brukar man inte kunna få komma och titta ytterligare en gång om man vill?? ring å kolla me mäklaren sen när david kommit hem eller förklara läget idag.

puss å kram