Wednesday, August 30, 2006

Hann inte få upp några bilder i går heller=( Kanske kan få upp den i morgon i dag lär jag nog inte heller ha tid...

Pratade med Tilda i dag, hon skulle göra ungspankaka till middag. shit vad gott, har inte ätit det på evigheter. Man kanske skulle göra det någon dag. Det är så mycket godare än vanlig pannkaka.

I Spanien fick jag en ny last som varje år jag är där- MUNKAR! De har världens godaste munkar i en massa olika former och smaker. Farligt för figueren men ack så gott!

Min nya favvo mat- Chicken tikka masala. Har alltid gillat det men nu fullkomligen älskar jag det! Spanjorerna är inga hejare i köket så vi åt inte så mycket spanskt. Däremot finns det många bra indiska restauranger de var dessvärre rätt dyra. Det har gått endel pengar i spanien så det gäller att leva snålt ett bra tag framåt. Varken jag eller David är bra på det men jag ska försöka.
Vi shoppade inte mycket, var så varmt mina fötter var helt uppsvällda när jag skulle köpa skor.
Jag hittade en superfin pyjamas, sen fick jag ett jättefint armband av David och en sjal.
David köpte en skjorta och en t-shirt. Fick med mig lite alkhol hem oxå. En sprit flaska hade gått sönder i Davids resväska så det stank sprit om alla hans kläder. Lyckligt nog hade inget gått sönder i väskan annars.

Resan var helt underbart, längtar verkligen tillbaka. Så skönt att ta det lugnt och kunna göra vad man vill. Dricka vin varje dag, äta gott och bara ha det underbart.

Vi umgicks lite med Graham och Lyne som är Davids föräldrars kompisar. De är betydligt äldre än oss men ändå så himla roliga att umgås med. De hade skaffat en hund, Honey. Så när vi fick hund abstinens gick vi över och gullade med henne. En morgon gick vi tom ut och gick med henne.

Nästa år har vi dock sagt att vi ska pröva våra vingar. Vi ska till grekland! Vi har varit i spanien 3 år i rad kan vara kul att se något nytt även om det är bra med spanien.
Men det blev dyrt med hyrbil i 2 veckor, 3600 kr! Inte så kul. Förra året var vi 10 dar då kostade den 2800 kr. Så det blev lite skillnad. En liten micra he he Den lät som en traktor när den åkte.

So long!

3 comments:

Lilla Milla said...

Jaa, joo det ska jag ju.. det är sant. Ska nog upp o köra aerobicen på lördag morgon oxå. Ska du me?

Elle said...

ja,20 oktober, riktigt spännande, börjar nästan bli nervös nu asså! :-) tiden går så himla fort

kristin said...

hallå spansk mat är ju skitgott! TAPAS!! puss