Tuesday, May 30, 2006


Jag minns...

...Midsommar för 2 år sedan. De flersta var bortresta som au pairer. Jag och Matilda skulle planera midsommar och bjöd in endel för en trevlig kväll. Ingen kom till middagen. Jag och Matilda söp oss fulla på bål, drack blåbärs shots i regnet och sjöng en massa snappsvisor.
Senare på kvällen kom Cim förbi, han hade jobbat. Jag blev lite väl full, låg och spydde i en papperskorg från min säng. Cim satt brevid mig och försöker få mig att må bättre. Sen ville jag att alla skulle gå.

Cim var verkligen en omtänksam människa. Inget annat kan jag säga. Två gånger har jag blivit allt för full i hans sällskap o han har alltid hjälpt mig.
Känns konstigt att han inte längre finns i våran närhet. Cim. Att saker kan förändras så snabbt. Man kan fundera mycket men aldrig bli klok på det. Kommer man aldrig bli. Att människor inte kommer tillbaka, hur gärna man än vill det.

Livet är verkligen konstigt. Dessvärre tar man ofta vara på de fina sakerna i livet för sällan eller när det är försent.

Döden skrämmer mig, mest för att man vet så lite om den.. Vad som händer? Vart tar man vägen? Frågorna är många. Troligen får man inget mer veta om dem förens jordelivet tar slut..

Det är skrämmande!

7 comments:

Anonymous said...

Usch ja... men vi ska minnas honom som den han var, haha, kommer du ihåg när han stod i kallingar framför er hallspegel och spände sig? Det var midsommar... =o) Sån't ska man minnas och älska honom för! =o)

Anonymous said...

Haha, ja verkligen! Han var en sådan där man kunde vara ärlig mot för han var det tillbaka. På gott och ont. Tror att han förlåtit min bullincident, vad tror du?

Anonymous said...

Nä, det var han inte. Men ändå. Det är sån't där man aldrig glömmer för att allt blev som det blev efter det. Du vet. Idag ska jag göra mormors skinkroulader, ett heligt recept, wish me luck!

Anonymous said...

Man tackar man tackar =o)

Anonymous said...

Ska vi ha massa lekar på midsommar?

Anonymous said...

Vad är det för fel med att tillfredställa sig själv då? Tror många killar skulle göra som apan om de kunde =o)

Anonymous said...

Nä, du ser. Ibland får man ta sig tid till att titta ordentligt också! Maila förslag till lekar om du kommer på... och mat!