Friday, May 12, 2006

I dag kommer David hem.
Vi ska beställa en tvättmaskin, det ska bli underbart! Hatar tvättstugan, att man inte kan tvätta när man vill. Sen känns det som tvätten inte blir helt ren i tvättstugan. Maskinerna är från 70 talet typ. Bästa investeringen på länge. Vi e sugna på en diskmaskin oxå men tvättmaskinen känns viktigare.

I helgen ska jag o David spendera en massa kvalitetstid tillsammans. Jag älskar kvalitetstid. Folk kanske tycker jag träffar David mycket, men det är så många måsten. Då spenderar man inte tiden med varann även om man är med varann.
Om det är fint väder ska vi ta en promenad till appelgrens och äta lunch ute i trädgården. Det är så mysigt på appelgrens, känns inte som man är i väsby längre. så avkopplande=)

Sen ska vi testa drinkar till pappas fest, jag har åtagit mig att göra drinklistan.
Erika vill ju som sagt att vi ska sjunga en sång oxå men vi får se hur det blir med det.
Är bara en vecka kvar, det är ingenting. Börjar känna mig stressad=( Fast det ska bli kul att fira min lilla pappa. Man får bara lite panik när ens föräldrar börjar bli äldre. Är en räddsla att inte få ha dem kvar så länge till. Skulle verkligen vara fruktansvärt att förlora sina föräldrar. Förstår inte hur ens föräldrar klarar sig när deras föräldrar går bort. Ens föräldrar är alltid ens föräldrar oavsett hur gammal man är...

Usch jag ryser när jag börjar tänka så, hatar att tänka på döden, tror att den skrämmer mig. Just för att man inte vet något om den, vet vad som händer med en. Ovissheten är läskig...

Därför ska man glädjas så länge man får vandra på jorden även om detta liv oxå har sina motgångar.

3 comments:

Lina said...

Lätt att jag s´kulle fixa en diskmaskin före en tvättmaskin...jag HATAR att diska, det tar lixom aldrig slut.

Vickie Vegas said...

kvalitetstid är den bästa tiden. måsten e så tråkigt. tvätta, diska, städa. fast ibland kan även det bli kvalitetstid beroende på vad man gör d till. att handla mat och godsaker inför en kväll tycker jag är skitkul! =)
allt bra annars?

Elle said...

kaviltetstid e guld, o som sagt är ju 90% av tiden allt annat än just d