Monday, August 30, 2010

vorte

Det känns som ett helt annat liv, även fast det inte var längesen.
Bara små saker som att laga middag och äta tillsammans, tvätta för två. Att vara sambo med någon. Det känns avlägset, även fast det var så kort tid sedan.
Personen man varit närmst med pratar med nu med som en ytlig bekant. Det är en konstig känsla.
Nu har det gått ett tag sedan separationen, tankar har gått åt olika håll, upp och ner och jag antar att de kommer fortsätta göra det under en tid.
Jag har känt mig stark, jag känner mig inte ledsen på samma sätt som jag gjorde till en början.
Jag kan känna att det är sorgligt att vårt förhållande tog den vändning det gjorde. Men jag sörjer det inte på samma sätt längre.
Jag är fantastiskt glad att jag haft så mycket fina människor runt mig under den tyngsta tiden och även nu, annars hade jag aldrig klarat det.
Nu kan jag verkligen ta mig ann mitt nya liv och tom gilla det, det är en härlig känsla.
Livet är så oförutsägbart, man vet aldrig vilken vändning det tar.

Jag kan bara se med spänning nu på min framtid!

2 comments:

Anonymous said...

Det tar ett tag att nå dit du nått nu och vi har vetat att du kommer komma dit även om vägen är svår och lång i början! Jag är glad att du fortfarande är den glada givmilda och stöttande Emma som du alltid varit och att du inte lät det här förändra dig! Puss puss love u!

MsEmsan said...

Tack gumman, blir rörd av dina fina ord! Love u!

Puss