Monday, August 16, 2010

One crapy year

Förra året satt jag Rebecka och Carolina och pratade. Vi hade det alla tre tungt i livet och vi sa det att nästa år kan bara bli mycket bättre. Det skulle vi inte sagt. Detta år har hittills varit värre än det förra och det fortsätter bara hända en massa tråkiga saker för människor i min närhet.
När ska det vända?

I morse vaknade jag med rejält magont, jag känner mig mentalt slut, denna vår med separation, flytt, nytt system på jobbet och ingen semester börjar ta ut sin rätt. Har arbetet hemifrån i dag, det funkar bra.
På fredag går jag på semester, det känns verkligen skönt, behövligt. Jag längtar!

Har haft en del tankar och funderingar i helgen, man kan försöka trycka undan tankar och känslor, men tids nog kommer de alltid tillbaka. Då måste man ta tag i dem...

Ciao!

2 comments:

Anonymous said...

I know, det är helt galet, det känns som tiden bara rinner iväg och det inte blir nån förbättring...Men det är ju så gumman "efter regn kommer solsken" och jag är helt övertygad om att snart , snart, snart vänder det! Kram i massor till dig///Carolina den fina

MsEmsan said...

Ja vi hoppas vår tur vänder, håller med dig gumman, vi får tänka positivt anyway=)=)=)
Vad fin du var innan din klassfest, vilken babe!!!

massa kramar, vi ses snart!!!!