Saturday, August 21, 2010

Now i know!

Att lita på människor o deras ärlighet är absolut inget man ska ta för givet.
Man får lära sig livets sura läxa gång på gång genom att vara godtrogen.
Det är något jag ska sluta med, jag litar på de jag känner och är mig nära, men människor som är nytillkomna kommer jag inte vara godtrogen mot. Aldrig mer.

Jag är inte ledsen, jag är snarare glad att man inser att man inte låter sig luras, att man ser längre än människors fula, oärliga spel.

Tacka gud för ärligheten o hoppas att fler människor lär sig leva efter den!

Vem vill gå runt med en massa oärlighet inom sig när man kan känna sig ärlig o härlig?=)

2 comments:

Cin said...

Så sant.
Förtroende är något som folk helt enkelt får förtjäna.
Den lotten är inte ngt jag heller ger ut hur som helst. Det biter en bara i röva sen...
kram

MsEmsan said...

Mmm så e d verkligen, man får lära sig the hard way, gång på gång!

kram