Wednesday, August 25, 2010

Sorligt men livets gång

Vi är här nu sista dagen, det har regnat och varit åtta grader, riktigt ruggigt!

Jag gjorde frukost i dag, blåbärspannkakor, föll både syster o farmor i smaken=)

Sen for jag o Erika till farfars grav och sen vidare till stan. Var bara att springa från butik till butik för det var sjukt kallt!
Har shoppat endel, mest nöjd är jag med en klänning jag hittade, så härlig färg!

Det är sorgligt att se hur farmor har åldrats sen förra året, minnet sviker, främst närminnet.
Nyss när jag satt här i soffan och Erika var i köket då frågade hon mig om det är Emma i köket.
Jag sa att det är Erika som är där, då svarade farmor att det är svårt att skilja på oss i skymningen. Det är sorgligt att se försämringen, även om det är livets gång. Hon har varit helt klar i 91 år, så det är inte konstigt att det kommer nu.

Nu ska jag laga lite middag så ska vi se fångarna på fortet. Blir att gå upp tidigt i morgon =)

No comments: