Sunday, May 20, 2007

Vänskap på ett annat plan




Jag och David har precis kollat på filmer som jag och Lina producerat i yngre dagar. Super roligt att se.


Jag kom till insikt med att vänskapen man hade då var på ett helt annat plan än vad man har i dag. Inte menat att vänskapen man har i dag när man är vuxen är dåligt på något sätt utan bara att den var annorlunda. Man var så liten, omedveten om världens faror. Ens vänner var ens allt, man hade verkligen all tid i världen för varann och allt man ville var att leka.


I dag betyder vännerna fortfarande mycket, men det finns så mycket annat som konkurerar om ens tid, pojkvän, jobb, skola, familj.... Man vill hinna allt men tiden räcker inte till. Så länge man gick i skolan var allt enklare, man sågs varje dag.


Var därför så skönt att se dessa filmer o drömma sig tillbaks till då livet inte var lika komplicerat o stressamt.

1 comment:

Lina said...

Hahaha, jag dööör när jag tänker på de där filmerna...men kul hade vi. Ja, vänskapen är annorlunda, men INTE sämre. Olika faser i livet bara. Jag är i alla fall jävligt tacksam som har kvar mina barndomsbästisar. jag värderar det högre än något annat, även om tiden inte alltid räcker till för att visa det...Stoooor kram älskling