Monday, May 14, 2007

Bröllop o kennel hosta

I lördags var bröllopet. Det var helt fantastiskt. Så stort att de Camilla och Kais stå framme i storkyrkan. När vi stodn utanför kom en grupp japaner och började fota Camilla, hon var ljuvligt vacker och klänningen Kais gjort var fantastisk, i modellen som en koreansk folkdräckt. Festen var super rolig, innehöll många fina tal och mycket känslor. Har aldrig varit på ett bröllop med mer känslor än detta. Bosnier, kroatier är så otroligt varma, underbara människor.
När vi var hemma hos mamma och pappa och gjorde oss i ordning skulle pappa hjälpa mig med kortet och frågade vad Kais heter i efternamn. Hädd, säger jag. Då frågar pappa om Kais har en bror som heter Harris,ja mycket riktigt. Det visar sig att Pappa känner Kais bror. Hur liten är inte världen?

I går kom mamma, pappa, Erika och Per hit på middag. När vi sitter och äter kommer Rocky och hostar som att han sat nått i halsen. Men det ger sig inte. Vi går över till Kais och Camilla senare och det fortsätter hela kvällen. o natten varpå David o jag fått typ två timmars sömn i natt. Rocky hostade så han inte fick luft och vi ringde runt för att få tag i en vetrinär som talar om att det måste vara kennel hosta som är otroligt smittsamt. Så i dag fick vi smuggla in Rocky i en bakdörr hos vetrinären för att han inte får träffa andra hundar, eller varken han eller Pumba får det på 2-3 veckor. Nu har han fått antibiotika. De var med Erika på hundön i helgen och måste ha träffat någon som bar på smittan. De är vaccinerade mot det men vaccinet är bara 40% säkert. Så nu är han helt hängig igen lilla gubben. Orkar inte äta eller dricka. Men efter ett par dagars medicinering ska det tydligen bli bättre.

Jag börjar oxå få ont i halsen, o det kliar så jag skämtar med David att jag också fått kennelhosta=)

No comments: