Wednesday, January 10, 2007

Hittade ett gammalt mail från Tilda

Det var sent en kväll vi hade spelat på en marknad Trött o frusen stod jag kvar bakom scenen en stund
När jag hörde någon mumla nåt om saknad, där i gräset satt en man och en liten Emma
Hej du speleman kan du svara på min fråga Den e ärlig o jag menar varje ord När vår herre släcker livets låga och de e dags att lämna denna jord Får man ta Emma med sej in i himlen Hon är snäll och har vart en riktig vän Hon e klok o fin o skatten e betald Får man det du speleman då blir jag glad
Jag svarar lite enkelt som man gör Du din Emma kommer säkert till himlen när hon dör Någon ropade det är dags att åka hem När jag satt mig i bilen tänkte jag på frågan igen
Hej du speleman kan du svara på min fråga
Den e ärlig o jag menar varje ord
När vår herre släcker livets låga
och de e dags att lämna denna jord
Får man ta Emma med sej in i himlen
Hon är snäll och har vart en riktig vän
Hon e klok o fin o skatten e betald
Får man det du speleman då blir jag glad

No comments: