Tuesday, July 27, 2010

Uselt, Tele2

Jag har under en längre tid nu varit irriterad på tele2.
När jag blev efterdebiterad hade de även debiterat mig för mycket för internet till mobilen, en tjänst jag tecknade via telefon och säljaren informerade mig om vad jag skulle debiteras, varpå jag gjorde ett avdrag på det beloppet, 146 kr.
Jag skickade ett mail till tele2 och skrev vad jag kände både för efterdebiteringen samt att jag gjort detta avdrag.
Jag fick ingen respons vilket är skumt, men då tänkte jag att de krediterat detta belopp.

Nu har jag ju eftersändning så en av de första dagarna jag flyttat fick jag en betalningspåminnelse på dessa 146 kr, jag tänkte att jag ringer dem dagen efter, men det hann jag inte.
Jag fick ett sms där de hotade stänga av mitt abonnemang om jag ej reglerade skulden på 146 kr.
Det fanns även en mail angiven på deras hemsida man skulle maila kvittot till för att undvika detta.
Jag skriver ett mail angående vad jag skickat förra månaden och att jag kommer reglera skulden för att de ej ska stänga av min telefon, men att jag vill ha en kreditering på motsvarande belopp vid nästa fakturering.
Jag skickade ett kvitto efter lunchen som jag skrivit att jag skulle och fick endast till svar, tack för kvittensen, inget mer!
De bara ignorerade det övriga i mitt mail!
Vilket härligt kundbemötande!
Jag vart så irriterad så jag skrev ett mail till, att om det övriga ej är deras arbetsuppgifter får man väl skicka det vidare till rätt avdelning?
Samt att de bara valt att ignorera resten av mitt mail?
Tror Ni att jag fått svar på det? Inte alls!

Jag kan inte förstå att ett sånt stort företag kan ha sånn usel kundservice, det är det viktigaste man har i ett företag. Jag är grymt besviken. När min bindningstid tar slut kommer jag inte vara kund där längre.
För mig är det en princip med de 146 kr, inte så att jag måste ha dem för beloppets skull...

3 comments:

Anonymous said...

Hej,

Jag beklagar att ditt ärende inte blivit löst ännu. På grund av ett nytt system som har medfört långa väntetider till vår telefon kundservice har vi tillfälligt tagit bort möjligheten att mejla till oss. Därför har du inte fått något svar på dina frågor. Vänligen mejla mig dina uppgifter så kommer jag snarast att undersöka detta.

Med vänlig hälsning,

Alan Kocevic, Tele2 Public Relations.

alan-a.kocevic@tele2.com

Cin said...

Ironiskt att kvittot gick fram iaf....

Synd att du alltid verkar drabbas av alla "tillfälliga" fel som Tele2 har...
kram

MsEmsan said...

Tack för det Alan, jag har mailat dig!




Cin, ja jag har haft mycket problem med dem, känns trist. Speciellt det du skriver att de fick mitt kvitto men de ignorerade min text=(

kramar