Thursday, March 11, 2010

Rockson

David blev kommenderad av sin chef i sista sekunden att åka till sälen tors-sön, känns sådär roligt när jag precis kommit hem o han ska dit med kompisar nästa helg=(

Maija var snäll o tog Rocky o Pumba då jag inte har någon möjlighet att ta dem på lunchen denna vecka, krävs ju lite planering för det.

Maija ringde mig i morse och berättade att Rocky kissade rent blod=(
Så efter jobbet tog jag tåget till väsby där pappa hämta upp mig så tog jag lill-kraken till veterinären, de tror han fått urinvägsinfektion, de skrev ut antibiotika o skickade urinet på odling så vi får se vad det är. 2270 kr gick kalaset på, fattar inte att det ska vara så dyrt för djur att få vård?
Bara för urinprovet jag själv fick ta på Rocky tog de över 200 kr, sjukt!

Men han verkade inte ha ont, han var på ett strålande humör. Nu är han tillbaka hos snälla Maija, det är guld att vi har henne!

Nu ska jag göra mig klar, sov gott!

2 comments:

Cin said...

Problemet med väsby kliniken är att det kostar 5-600 att bara kliva in genom dörrarna...
jag rekomenderar istället dessa:
http://www.marstaveterinarpraktik.se

kram

MsEmsan said...

Ja blev så att jag åkte dit i går för att underlätta för alla eftersom de var hos Maija o pappa skulle slippa köra runt mig, sen kom jag direkt efter jobbet så tiden var knapp=(

Tack för tipset, ska absolut tänka på det i framtiden=)

kramar