Monday, May 05, 2008

Härligt

Känns faktiskt roligt att vara tillbaka på jobbet igen, många har sagt att det varit tomt och tyst utan mig=) Roligt att man är saknad!

New york var verkligen underbart, vi har gått hur mycket som helst, sett jättemycket och shoppat massor=) Vädret var dock dåligt mestadels hade sol totalt 2 dagar=(
Men jag införskaffade ett fint paraply så det funkade bra i regnet. Mina cowboy boots blev dock förstörda av allt regn så jag fick kasta dem. Skulle försöka hitta ett par nya, men det var inte säsong. På en cowboy affär hittade jag dock fina, men de kosta ca 5000 kr så det kändes inte aktuellt.
Andra dagen det blev sol efter en hel förmiddags regnande gick vi in på NBC store, då kom en tjej fram till oss och frågade om vi ville vara med på Conan o Brian show, och vi tänkte att det kunde vara roligt.
Vi gick upp och ställde oss i kö men det var så varmt och det tog så lång tid att vi inte orkade, vi ville ut i det fina vädret, så vi gick till central park ist=)
Vi testade även en rolig resturang, Buba Gump, allt handlade om Forest Gump. De hade små citat på allt, sen hade vi stora skyltar på bordet där det i vanliga fall stod run forest run och om man ville att en servitör skulle stanna ändrade man till stop forest stop=)
Bakom oss satt två tjocka negresser, de beställde in super mycket mat, humer etc, sen när deras nota kom vägrade de betala för att de sa att de ej beställt maten, trots att de ätit upp allt. Deras nota var på 90 dollar, de betalade 17. Vår servitör var så bekymrad över detta, då det dras på deras lön... Outch!
Vi såg även Filip, från Filip och Fredrik, han gick omkring i knallgröna byxor. David ville springa efter och ta kort, där satte jag stopp!
Vi åt på en super mysig resturang i little italy på vår 4 års dag! Tänk vad tiden går=)
Så svårt nu att komma ihåg alla händelser, hände nått hela tiden.

Men resan har varit underbar=)

No comments: