Monday, October 16, 2006

Det är alltid mycket saker att tänka på när man ska flytta. Men när man köpt lägenhet, skit det e sjukt mycket! I går pratade vi med pappa om hur vi skulle binda upp lånet. Den rörliga räntan kommer stiga med 1 % inom det kommande året så man gör smart i att binda så mycket man kan. Hade vi köpt lägenhet i mars hade räntan varit super låg. Sen är det jämkningen man ska ansöka om. Saker man inte tänkt på. Det ska bli skönt när allt blir klart. Skönt när man kommit till ro i den nya lägenheten. Det är ett fint område, en fin grön promenad. Det kommer hundarna älska. Vi blev välkommnade en granne i lördags. En sjukt kelig hon katt. Tror hon var dräktig.
Ska på arbetsinterljuv den 26:e. Hoppas det blir nått. Skönt att få närmare till jobbet. Pendla från Hägersten till Väsby varje dag kanske inte är så kul. Men det är ett val jag gjort och för ett tag fungerar det.
På ett sätt känns det skrämmande att lämna väsby, men samtidigt skönt. Komma härifrån, prova något nytt. Jag tror Hägersten är rätt för oss, jag hoppas det i alla fall. Det är en chansning vi tagit, antingen blir det bra eller dåligt. Men jag tror det kommer bli bra! Längtar till vår nya lägenhet.

Nu ska jag fortsätta jobba. Var på jobbet 7 i dag, ska börja med det. Lugnt o tyst här då.

1 comment:

Elle said...

hej,,,,va e d för jobb du har sökt,,,kul! va bra att ni fick d trevligt i lördags,,,kram