Monday, February 21, 2011

Det absolut svåraste

Har precis lagt ut en annons på djuren, känns helt overkligt o jag kan inte sluta gråta. Pumba som aldrig brukar trösta slickar bort mina tårar. Mina fina, fina pojkar!

Jag gör detta för deras skull, de förtjänar ett hem där de får mycket tid, bus och promenader. Sen jag o D separerade har de bara fått flänga fram och tillbaks och de mår inte bra av det.
Hur ont detta än gör i mig vet jag att det är det bästa för dem.
Dessutom blir det ett slutligt avslut för mig o D, det är ett måste. Situationen blir värre och värre, både för mig o djuren.

detta är det svåraste beslut jag fattat i mitt liv och det gör riktigt ont att behöva vara i en situation där man behöver ta det.


1 comment:

Anonymous said...

Hej Emma! Hur i h-e kan du göra så här, vilket j-a svek. Minska på krogbesöken och träningspassen istället, och ge din tid till djuren. Jag kan inte fatta hur du kan ta ett sådant beslut... Trots allt, är det ett beslut du fattat - att göra dig av med älsklingarna så att du får tid för dina egna aktiviteter - så känns det åtminstone som att du gör allt för att de skall få det bra. Jag tycker dock att du skulle se över dina prioriteringar i livet... /Jens