Monday, May 24, 2010

Skit tele2!

Har fått min mobil faktura- på 2300!
Bifogat var ett brev där det stod att de under de senaste året glömt debitera mig för vissa samtal och att de nu gjort det 860 ex moms!
Hur kan man ens veta om dessa samtal stämmer?
Tydligen hade David hört att de haft problem med sina system och att de därför debiterar nu... Så sjukt irriterande!
Dessutom hade de fakturerat för mycket för min surf...

Ja som en liten klick grädde på moset!

Här kan man läsa om deras miss:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1999370/det-ar-oerhort-klantigt-av-tele-2

5 comments:

Cin said...

Är det verkligen lagligt att göra så? Borde det inte preskiberas efter ett tag eller så?

MsEmsan said...

Dessvärre har de rätt i upp till 36 månader efterdebitera enl nån lag=(

Känns som tele2 kommer få mkt badwill nu!

kram

Anonymous said...

Hej,

Vi har dessvärre haft ett systemfel som orsakat att vissa samtal från förra året till andra operatörer inte debiterats. Vid en revision av fakturorna uppdagades felet och vi fakturerar därför nu istället. Vi beklagar det inträffade och arbetar intensivt för att säkerställa att detta inte inträffar igen. Det är dock viktigt att poängtera att vi trots allt debiterar för samtal som är ringda. Det kan verifieras genom att beställa en samtalsspecifikation kostnadsfritt som avser den aktuella perioden. Givetvis beviljar vi kostnadsfri delbetalning om man saknar möjlighet att betala fakturan direkt.

Har du frågor eller funderingar tveka inte att kontakta mig.

Med vänlig hälsning,

Alan Kocevic, Tele2.

Cin said...

Wow!
Där måste man ju ändå ge lite eloge till Tele2.
Hur många företag svarar på bloggar och informerar om hur kunderna som drabbats skall gå tillväga?

MsEmsan said...

Nej precis,Imponerande tycker jag=)

Dock fick jag inga kontaktuppgifter, men har mailat dem!

kram