Saturday, October 27, 2007

Räddslan att förlora

Man kommer till perioder i ens liv då man tänker mer på döden och räddslan för att förlora dem som är en nära.
För tillfället har de tankarna kommit så pass mycket att jag inte knappt kan njuta av nuet. Försöker sopa bort dessa tankar. Antar att de beror på Madeleines bortgång. Kan tänka mig saknaden och tomeheten, men aldrig veta exakt hur det känns.
Veta att denna person man älskar mest i världen aldrig kommer tala till dig, aldrig mer krama om dig. Aldrig mer få se denna. Det ryser genom hela min kropp när jag tänker på det. Jag blir sorgsen.
Livet är inte rättvist, de som betyder mest för dig kan tas ifrån dig redan i dag,inom en vecka, inom månader. Man vet inte hur mycket tid man har kvar tillsammans.
Därför ska man alltid tänka på att visa de man bryr sig om omtanke, kärlek.Alla små saker räknas. Ägna inte energi på människor som inte tillför dig något. Livet är för kort för det. Ge din energi till de människorna som bryr sig om dig. Livet kommer få en lyckligare betydelse då.

Babe, jag älskar dig! Du är det bästa som hänt mig. Är så lycklig att jag har dig.
Mamma, pappa, Erika, (Rocky och Pumba), jag älskar Er. Ni är den bästa familj jag kunnat önska mig. Ni ställer alltid upp!
Underbara vänner, Älskar Er! Ni är underbara.

2 comments:

Vickie Vegas said...

har david en dieselskjorta på sig månne?? tror bestämt att jonas har en likadan :)

MsEmsan said...

Osäker om det är diesel. snygg skjorta i af=)