Wednesday, January 16, 2008

Ledsen & Förbannad




Något jag för mitt liv inte kan förstå är människor som ger upp sina hundar. Självklart kan det hända saker som gör att man inte kan ha sin hund kvar.

Det är inte dessa jag syftar på, utan de som verkligen överger sina hundar. Släpper ut dem för att de inte orkar längre, händer tom att folk lämnar sina gamla hundar för att de inte ids avliva dem.



Var en bra artikel om detta i senaste numret av Härliga hund:


" Men vi har fått in gamla, döva och blinda hundar med vätskande tumörer som folk slängt ut därför att de inte velat ta ansvar för att avliva dem. Istället har de bundit sin gamla vän gnällande vi en stolpe och gått. Ofattbart!"


Jag mådde så himla dåligt efter jag läst denna artikel, jag förstår bara inte hur man kan göra så , det är en familjemedlem man överger. En hund är verkligen en människas bästa vän, jag vet inte vad jag skulle göra utan min små pluttar.



Vill härmed igen slå ett slag för hund adoptions byråer som Sos-animals och Hundstallet. Hundar som överges i sverige kan lämnas till hundstallet.
Min syster adopterade sin hund genon sos-animals, en spansk gatuhund. En så underbart fin hund!
Hade jag inte redan haft två hade jag inte tvekat att adoptera. Men dessa hundar bör nog komma till ett hem som ensamhund till en början så de får all uppmärksamhet de förtjänar!



En stor tanke till alla världens hundar som far illa och massa rosor till alla som jobbar med att hitta nya hem åt så många hundar det bara kan=)

2 comments:

Anonymous said...

Himla fin tunika tycker jag ;o)

MsEmsan said...

Du tycker det va;-)